کد خبر: ۲۳۹۱۴
|
۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

تولید سالانه ۳۵ هزار دستگاه آی سی در کشور| مدار مجتمع ثبت سیگنال‌های حیاتی ماحصل ۱۴ مقاله تحقیقاتی است

مدیر مرکز پژوهش‌های صنعتی شرکت سازگارگستر آرتا سبلان، از رونمایی دستگاه مدار مجتمع ثبت سیگنال‌های حیاتی خبر داد و گفت: این دستگاه یک آی سی بوده و می‌تواند سیگنال‌های نوار قلب، نوار عصب و عضله را ثبت کند.

بابک رضایی افشار مدیر مرکز پژوهش‌های صنعتی شرکت سازگارگستر آرتا سبلان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه در نمایشگاه پژوهش و فن بازار ۱۴۰۰ دستگاه مدار مجتمع ثبت سیگنال‌های حیاتی رونمایی شد، گفت: این دستگاه یک آی سی است که می‌تواند سیگنال‌های نوار قلب، نوار عصب و عضله را ثبت کند. همچنین این دستگاه ابعاد بسیار کوچکی و میلی‌متری در حد یک آی سی دارد که ویژگی مختلفی روی این دستگاه از نظر سیگنالی اضافه شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ویژگی‌هایی که در نتیجه سال‌ها تحقیق و توسعه در این ابزار انجام شده تاکنون سه مورد ثبت اختراع را برای همین دستگاه انجام دادیم. همچنین بیش از ۱۴ مقاله علمی در این زمینه نوشته شده است و دو کتاب نیز حاصل این فناوری است.

رضایی افشار افزود: در حال حاضر پروانه بهره برداری این دستگاه را گرفتیم تا جاییکه سالانه ۳۵ هزار دستگاه آی سی را تولید و به شرکت‌هایی که مانیتور‌های علائم حیاتی، دستگاه‌های الکتروفیزیولوژی و دستگاه‌های نوروفیدبک و بایو فیدبک تولید می‌کنند با آن‌ها همکاری و محصولات خود را به آن‌ها می‌فروشیم. علاوه براین برای محققان و پژوهشگرانی که در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند ما فروش این محصولات را داریم. هم اکنون تیم‌هایی را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق ایجاد کردیم و با آن‌ها کار‌های تحقیقاتی را انجام می‌دهیم؛ امیدواریم دانشگاه‌ها کمی ما را حمایت کنند تا بتوانیم بیش از پیش پیشرفت کنیم.

تولید سالانه ۳۵ هزار دستگاه آی سی در کشور| مدار مجتمع ثبت سیگنال‌های حیاتی ماحصل ۱۴ مقاله تحقیقاتی است

مدیرآزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه محقق اردبیلی، تصریح کرد: سال گذشته نمونه‌ای از این دستگاه را برای انجمن مهندسین استرالیا طی یک کنفرانسی ارسال کردیم ان‌ها بررسی‌های لازم را انجام و تاییدیه‌هایی را برای ما فرستادند و ما دنبال این هستیم که با استفاده از این ارتباطات به استرالیا صادرات داشته باشیم.

وی ادامه داد: از آنجا که این دستگاه به تازگی رونمایی شده است امیداوریم تا ۶ ماه آینده وارد مرحله صادراتی شود. همچنین یکی طرح‌های اجرایی نیز در پارک‌های علم وفناوری مستقر است. واقعیت امر این است که حمایت‌های مالی تا به امروز دریافت نکردیم، بخاطر اینکه این طرح از نظر مالی آورده بسیار خوبی داشته و سود مالی آن به دلیل دانش بنیان بودن خوب بوده است؛ اما از باب حمایت‌های معنوی در حوزه مجوز‌ها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک‌های قابل توجهی کردند تا جاییکه مجوز‌های بهره برداری صنعتی را اخذ کردیم و این محصول را به مرحله تولید صنعتی رساندیم.

تولید سالانه ۳۵ هزار دستگاه آی سی در کشور| مدار مجتمع ثبت سیگنال‌های حیاتی ماحصل ۱۴ مقاله تحقیقاتی است

مدیر مرکز پژوهش‌های صنعتی شرکت سازگارگستر آرتا سبلان، اظهار کرد: در حال حاضر روند دانش‌بینان شدن را با کمک معاونت علمی و فناوری طی می‌کنیم، امیدواریم تا دو سه ماه آینده کار‌های دانش بنیان به نیتجه برسد. این مهم را با معاونت علمی در جریان گذاشتیم که روند ادرای و بروکراسی‌های اداری کمی زمانبر است با توجه به اینکه رشد فناوری‌های ما سرعتش بالاست و ما نیاز داریم که فعالیت‌ها را با رشد فناوری‌ها جلو ببریم. واقعیت امر این است که در بروکراسی اداری زمان از دست می‌رود؛ امیدوارم که حمایت کنند. همچنین مهم‌ترین مشکلی که در دریافت مجوز‌ها داریم مجوز‌های غذا و دارو برای تجهیزات پزشکی است و ما نیاز به راهنمایی داریم تا روند اداری کمی برای ما سهل‌تر شود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی